Blog

Trénink | Nicolette Fialová

KinesioTape je pružná barevná tejpovací páska, která se lepí na kůži. Autorem této metody je japonský chiropraktik Dr. Kenzo Kase, který hledal možnost urychlení léčby. Experimentoval s pevnými tejpy, ale ty byly příliš tlusté, lepidlo měly žíravé a nedokázaly nadzvednout kůži. Začal navrhovat terapeutický tejp. Vymyslel tejp s elastickými vlastnostmi, který je ze 100% bavlny (bez latexu a přidaných farmakologických přípravků). Má lepidlo aktivované teplem, které je aplikováno na rub tejpu se vzorem vln napodobující otisk prstu. Tyto složky napodobují vlastnosti kůže. V případě správné aplikace na pokožku vytváří tzv. convolutions (konvoluze – hrbolky) a tím umožňuje nastartovat autoreparační schopnosti organismu.

Trénink | Michal Pokorný

Úchopová síla je přímo zodpovědná za Vaší úspěšnost i výsledek na OCR závodech a přesto bývá její rozvoj často nedoceněn či zcela opomíjen. Na naprosté většině závodů Vás čeká více jak polovina překážek, které zaručeně prověří sílu Vašeho úchopu! Jen namátkou to jsou například překážky typu: šplh na laně, horizontální lezecká stěna (traverse wall), všechny druhy monkey baru, vytahování závaží přes kladku (hercules hoist), atd. Všechny tyto překážky jsou doslova kritické zejména pro ženy, u kterých často bývá úchopová síla tou nejslabší stránkou. I proto byste měli na tento fakt myslet a pravidelně zařazovat do svých tréninkových jednotek takové cviky, metody a pomůcky, které budou Vaší úchopovou sílu co nejefektivněji rozvíjet.

Trénink | Michal Pokorný

Nedávno jsem se zúčastnil naprosto skvělé „výživářské“ konference na téma personalizované výživy ve sportu v kontextu s novými výživovými směry. Na této konferenci přednášeli nejen ti největší odborníci z oblasti výživy, v čele s RNDr. Petrem Fořtem CSc. a proděkanem FTVS PhDr. Miroslavem Petrem, PhD., ale také uznávané, a úspěchy opředené, kapacity v oblasti sportu, jako například náš nejúspěšnější natural kulturista Mgr. Boris Orava, duchovní otec unikátního tréninkového systému Performance Training Mgr. Adam Česlík, profesionálními sportovci vyhledávaný a žádaný odborník na stravu a trénink Mgr. Vít Schlesinger a další. A právě poslední jmenovaný je velikým propagátorem termogeneze chladem v rámci svého komplexního pohledu na přípravu sportovců, který sám označuje pojmem Sport Hacking.

Trénink | Michal Pokorný

Intervalové tréninky se v poslední době stávají čím dál tím více populárnějšími. Může za to především fakt, že spousta lidí jim přikládá vysokou efektivnost spojenou s úsporou času. Ne vždy, a ne u všech typů, to ovšem platí! Ať už se budeme bavit o jakémkoli typu intervalového tréninku, je třeba si vždy uvědomit, že se jedná „pouze“ o nástroj (časový interval). Nicméně abyste dokázali tento nástroj správně, a především efektivně, uchopit a použít, je třeba také vědět, k čemu v první řadě slouží, co s ním smíte a nesmíte dělat, kde jsou jeho limity a kde už jeho využití naprosto ztrácí smysl. Tento článek je věnován jednomu z těchto nástrojů a to, jak samotný nadpis napovídá, tzv. TABATĚ.

Trénink | Michal Pokorný
Snad všichni sportovci ten nepříjemný pocit dobře znají. Připravujete se na Vámi vytyčený závod/soutěž/turnaj/zápas, všechno jde podle plánu a pak to přijde. Řeč je o zranění, které může přijít postupně (nejčastěji se jedná o zranění z dlouhodobého přetěžování určité partie nebo její části), či okamžitě, příčinou nějakého úrazu. Fakt je ten, že ať už se jedná o první či druhý případ, vždy jde o velmi stresující situaci, která vyžaduje naše okamžité řešení. Pokud se jedná o vážnější zranění, které nám znemožňuje jakýkoliv trénink, tak zde není moc co řešit a přichází stopka spolu s nezbytně nutnou dobou rekonvalescence. Problém ovšem nastává, když se objeví zranění, které nás „pouze“ určitým způsobem limituje.